حرفه ای شبکه bexpertNetwork

  • ۱
  • ۰

CRM

CRM:

یک راه کار قدرتمند جهت مدیریت ارتباط با مشتری می باشد که برای واحد های فروش، بازاریابی و خدمات رسانی مشتریان طراحی شده است.


این راهکار با بهینه سازی فرایند های تجاری و بهره مندی از مرکز هوش تجاری، گردش کارهای قدرتمند و یکپارچگی با Microsoft Outlook و SharePoint Server به شما در بهبود فرایند های تجاری و کسب سود بیشتر کمک می کند. با هر نگارش جدید، امکانات پیشرفته تری به این نرم افزار اضافه می گردد. از گردش کاریهای تحت وب گرفته تا امکان دسترسی آفلاین به نرم افزار.

CRM ادارات و بخشهای مختلف یک کسب و کار را متحد می نماید.پنج ماجول هسته مرکزی میتواند نیازمندیهای منحصر به فرد گروههای کاری کسب و کار شما را پوشش دهد:


CRM برای بازاریابی به شما کمک می کند تا داده های خام را تبدیل به گزارش و کمپین های تبلیغاتی نمائید تا تلاشهای بازاریابی شما بهینه شوند.
CRM برای خدمات به مشتریان به تیم شما کمک میکند تا تعاملات با مشتری را به روابط معنی دار تبدیل کنید.
CRMبرای تحلیل مدیریتی به شما کمک می کند تا از اطلاعات کسب و کار خود برای اتخاذ تصمیمات بهتر استفاده کنید.
CRM برای گردش کار به شما کمک میکند تا فعالیتهای تکراری را خودکار نمائید و پروسه های کسب و کار را منظم نمائید.


ویژگی و امکانات Microsoft Dynamics CRM:

این نرم افزار از طریق وب، Outlook و حتی موبایل قابل دسترس است.( شما می توانید به تمام فعالیتهای خود بصورت آنلاین و یا آفلاین از هرجایی دسترسی داشته باشید)
کار با Microsoft CRM آسان بوده و قابلیتهای سفارشی سازی و یکپارچه سازی آن با سایر نرم افزارهای میسر است، و این امکان را به شما می دهد که سیستم خود را با توجه به حجم فعالیتهای سازمان خود، سفارشی سازی کنید. . حتی امکان فارسی سازی محیط به دست شما بدون داشتن هیچ دانشی فراهم شده.
ز آنجا راهکار مدیریت ارتباط با مشتری شرکت مایکروسافت از موتور بانک اطلاعاتی Microsoft SQL Server بهره می‌برد، لذا از قابلیت یکپارچه سازی با سایر سرویس های مایکروسافت مثل Exchange Server , SharePoint Server , Lync Server و ... برخوردار است.
CRM
- ارتقاء مدیریت بازاریابی:
سیستم CRM امکان مدیریت جامع بازاریابی را در حوزه های برنامه‌ریزی، بودجه‌بندی، اجرا و اندازه‌گیری تاثیرات فعالیت‌های بازاریابی فراهم می‌آورد. امکانات بی نظیری از جمله دسته بندی اطلاعات، توانمندیهای منحصر بفرد در مدیریت کمپین، تحلیلها و گزارشهای متنوع برای افزایش کارایی برنامه های بازاریابی، بالا بردن اثربخشی و پیگیری اهداف بازاریابی از جمله این امکانات است.
- بهبود سیستم فروش:
سیستم CRM بخش فروش سازمان را قادر می‌سازد تا به ‌طور دقیق فعالیت‌های فروش را برنامه‌ریزی و پیش‌بینی کند. خط فروش را به ‌سرعت تجزیه و تحلیل کند، وظایف کارکنان فروش را به ‌صورت کارآمد مدیریت کند، فرصت‌های جانبی و فروش بالاتر را هدف گیری کند و همکاری را در محیط دپارتمان فروش اشاعه دهد. واحد فروش با سیستم CRM فرآیندهای جاری فروش را بصورت خودکار انجام داده تا از مشتریان سازمان دیدگاه واحدی بوجود آید. نتیجه این دیدگاه، افزایش فروش، کوتاه کردن زمان مراجعه تا زمان فروش و رضایتمندی بیشتر مشتریان از سازمان خواهد بود. سیستم CRM کلیه اطلاعات مورد نیاز و فعالیتهای مرتبط به فروش را در دسترس شما قرار می دهد تا به جای گردآوری اطلاعات، تمام وقت خود را صرف فروش نمائید.
- مکانیزاسیون خدمات مشتریان:

CRMتمامی جنبه‌های فرآیند سفارش خدمات در سازمان را از پاسخگویی به استعلام اولیه مشتری ، قیمت‌دهی و پردازش آن، آماده سازی سفارش‌ و تعیین مناسب‌ترین فرد در سازمان برای سروکار داشتن با مشتری گرفته تا تأیید نهایی و صورتحساب خدمت انجام شده برای مشتری پشتیبانی می‌کند. با استفاده از ابزارهای ارتباطی متنوع نظیر تلفن، ایمیل، SMS و مراجعات حضوری و یا وب سایت می توانید به راحتی خواسته های مشتریان خود را گردآوری و رفع نمائید. با دسترسی به هنگام به اطلاعات و سوابق مشتری و نیز وضعیت قراردادهای خدمات، مشتریان خود را بنحو موثری پشتیبانی نمائید.
ضرورت به کارگیری CRM:
با توجه به اهمیت مشتری به عنوان یکی از ارکان حیات یک سازمان و تاکید CRM به این عنصر، دلایل زیر را می توان به عنوان ضرورت های استفاده از CRM در یک سازمان (با توجه به پیچیدگی و گستردگی فعالیت های هر سازمان) مطرح کرد:
- بهبود خدمات
- رضایت مشتری
- کاهش هزینه ها
- ارتباط فرد به فرد، حتی با میلیون ها مشتری
ویژگی های کاربردی CRM عبارتند از: تمرکز بر مستحکم کردن ارتباط نزدیک تر و عمیق تر با مشتریان، سودمندی بیشتر مشتریان فعلی نسبت به مشتریان جدید، تجزیه و تحلیل اطلاعات مشتری برای تصمیم گیری تجاری، ارتباطات موثر با مشتری بر مبنای داده های تبدیل شده به اطلاعات و بازاریابی اینترنتی، بازاریابی فرد به فرد و بازاریابی از طریق پایگاه داده ها.
مزایای استفاده از سیستم CRM:
مزایای استفاده از CRM در یک سازمان را می توان با هدف کسب رضایت مشتریان و بقا در محیط رقابتی، در موارد زیر خلاصه کرد:
حامیان استفاده از CRM مزایای استفاده از آن را در دو زیر مجموعه بهبود خدمات رسانی به مشتری و بهبود روابط مشتری تقسیم بندی می کنند :
١.خدمات مشتری:مزایای این حوزه عبارتند از:
فراهم آوردن اطلاعات محصول ، راهنمای کار با محصول و کمک های فنی بطور ٢٤ ساعته و در ٧ روز هفته بروی وب سایت شرکت
کمک به شناخت سریع مشکلات بالقوه پیش از اتفاق افتادن
فراهم آوردن مکانیسمی کاربرپسند برای ثبت شکایات (شکایات ثبت نشده قابل حل نیستند و از مهمترین عوامل نارضایتی کاربران بشمار می روند.)
فراهم آوردن مکانیسمی سریع برای حل مشکلات و رسیدگی به شکایات
قراهم آوردن مکانیسمی سریع در شناخت کمبود ها و نارسائی ها
شناخت نیازمندی ها و توقعات هر فرد و تدوین استراتژی خاص هر فرد با توجه به نیازمندی های وی
استفاده از Cookie های اینترنتی برای پی گیری علائق کاربران و ارسال پیشنهادات شخصی برای وی بر همین اساس
و....
.روابط مشتری:مزایای این حوزه عبارتند از:
امکان پی گیری و دنبال کردن علایق ، نیاز ها وعادات خرید کاربران و تنظیم استراتژی بازاریابی بر این اساس
پی گیری و دنبال کردن کالای مشتری در طول چرخه حیات آن
مزایای فوق در دراز مدت منجر موارد ذیل میگردد:
- افزایش در آمد فروش و سود
- کاهش هزینه های بازاریابی و فروش
- امکان شناسایی الگوهای مصرف مشتریان
- جلب سریع تر و موثرتر مشتریان و درک بهتر از نیازمندیهای آنها
- افزایش میزان وفاداری مشتریان به سازمان
- فراهم کردن شرایط مراجعه مجدد مشتری
- توانایی مدلسازی رفتار مشتری درون واحدهای کاری
- همسویی عالی منابع کمیاب با راهکارهای راهبردی در سطح سازمان
- توانایی توسعه برنامه ای برای سرمایه گذاری راهبردی.